Klagehåndtering
Norion Bank Group er en bedriftsorientert nordisk finansieringsbank. Gjennom konsernets varemerker Norion Bank, Walley og Collector tilbys skreddersydde finansieringstjenester som oppfyller ulike kundebehov i tre kundesegmenter: mellomstore bedrifter og eiendomsselskaper, kjøpmenn og privatpersoner. Som spesialist på finansieringsløsninger er Norion Bank Group et ledende supplement til tradisjonelle storbanker, med visjon om å være den ledende nordiske finansieringsbanken i de utvalgte segmentene.
Norion Banks tilbud omfatter bedrifts- og eiendomslån samt factoring for mellomstore bedrifter og eiendomsselskaper. Gjennom varemerket Walley tilbyr banken fleksible betalings- og kasseløsninger til selgere og privatpersoner. Varemerket Collector tilbyr privatlån og kredittkort til privatpersoner samt sparekontoer til privatpersoner og bedrifter.
Klagehåndtering
En velfungerende klagehåndtering gir deg som kunde en ekstra mulighet til å få dine interesser ivaretatt i saker der banken i utgangspunktet har truffet en avgjørelse du ikke er enig i. En effektiv behandling av klager gir også Norion Bank mulighet til å identifisere eventuelle problemer, rette dem opp og iverksette forebyggende tiltak.
Dersom du ikke er fornøyd med det svaret du har fått, kan du henvende deg til bankens klageansvarlige, som har rett til å revurdere og overprøve tidligere beslutninger og tiltak. Klageansvarlig vil undersøke saken din og gi et skriftlig svar senest 14 dager etter at saken er mottatt.
Dersom utredningen tar lengre tid, vil du bli informert om dette.
Du kan kontakte klageansvarlig hos Norion Bank via e-post: complaints@norionbank.se, eller per post til:
Norion Bank AB
Att: Klageansvarlig
Box 119 14
404 39 Göteborg
Sverige
Dersom du ønsker å sende inn en klage, trenger vi følgende informasjon:
- Ditt navn og dine kontaktopplysninger
- Informasjon om du klager på egne vegne eller på vegne av en virksomhet
- Opplysning om hvilken faktura eller hvilket lån klagen gjelder
- En beskrivelse av situasjonen som har gitt opphav til klagen
Når utredningen er fullført og klageansvarlig har fattet en beslutning, vil dette bli kommunisert til deg via den kontaktmåten du har oppgitt. Svaret du mottar fra klageansvarlig er bankens endelige avgjørelse.
Dersom vi ikke blir enige, kan du velge å ta saken videre til en ekstern instans.
Ekstern instans
Finansklagenemnda
Kommer vi ikke til enighet, kan du gå videre med saken din til Finansklagenemnda, som er bransjens uavhengige klageorgan for privatpersoner. De behandler tvister mellom bank-/forsikringsselskap og deres kunder. Hjemmeside: https://minsak.finkn.no/introducti